لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

تفاوت های غذای سگ و گربه در چیست؟

شاید به ظاهر غذایی که از پت شاپ ها برای سگ و گربه خریداری می کنید شبیه به هم باشند حتی بوی مشابه داشته باشند اما آیا محتوای آنها هم یکی است؟

در واقع این گونه نیست و تفاوت زیادی بین نیازهای تغذیه ای سگ و گربه وجود دارد و متعاقباً غذاهای آنها هم با هم متفاوت است. 

گربه ها نیاز بیشتری به مواد مغذی ضروری دارند در حالی که سگ ها اینگونه نیستند؛ بنابراین غذای (صنعتی) گربه به لحاظ مواد معدنی و ویتامین ها، چربی، و پروتئین غنی تر است و کالری بالاتری هم دارد. 

مواد اولیه و تشکیل دهندۀ غذای سگ و گربه تقریباً مشابه اما مقدار استفاده شده از هر کدام متفاوت است. به عنوان مثال، گربه ها فقط گوشتخوار هستند و نیاز بیشتری به پروتئین، اسیدهای آمینه، اسیدهای چرب و ویتامین ها دارند. بدن آنها قادر به ساختنِ مواد مغذی ضروری برای سوخت و ساز بدن نیست. 

شاید سگ بتواند غذای گربه را بخورد اما گربه ها نمی توانند غذای سگ را بخورند اگرچه که برخی غذای گربه ها هم برای سگ مضر و حتی خطرناک است. 

بدن گربه ها مقدار بیشتری از مواد غذایی ضروری را می توانند جذب و هضم کنند؛ به عنوان مثال بدن گربه ها مقادیر بالای ویتامین دی را تحمل می کند اما همین مقدار ویتامین دی سگ ها را مسموم می کند و حتی ممکن است منجر به مرگ آنها شود. به همین دلیل غذای گربه با پایۀ ماهی یا غذاهای دریایی برای سگ ها مناسب نیست. 

از سوی دیگر غذای گربه ها چربی بیشتری دارد بنابراین بخصوص سگ هایی که مستعد چاقی هستند و بدن آنها چربی را تحمل نمی کند نباید از غذای گربه ها بخورند که در اینصورت دچار التهابات گوارشی می گردند.

به همین ترتیب غذای سگ ممکن است حاوی ترکیباتی باشد که برای گربه خوب نباشد. به عنوان مثال، پروپیلن گلیکول در غذاهای نیمه تر سگ ها استفاده می شود که می تواند برای گربه ها مشکلاتی به وجود آورد. 

اگر به گربه ای به طور مرتب از غذای سگ ها خورانده شود نیاز بدنی او به پروتئین، اسیدهای آمینه و چرب تأمین نمی شود چرا که مقدار این مواددر غذای سگ ها کمتر از غذای گربه

هاست.