لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

چطور بدون اینکه یک خرگوش را بترسانیم، او را بغل کنیم؟

چطور بدون اینکه یک خرگوش را بترسانیم، او را بغل کنیم؟

در حالی که بیشتر مرد خرگوش ها را موجوداتی نوازش گر می دانند، اما حقیقت برخلاف این است. بیشتر خرگوش ها از نگه داشته شدن و نوازش شدن توسط انسان ها می ترسند. آن ها تمام تلاش خود را برای فرار انجام می دهند. با این حال، اگر زمانی را صرف برقراری رابطه با خرگوشتان کنید و ترسشان را درک کنید،باید یاد بگیریم چطور بدون اینکه یک خرگوش را بترسانیم، او را بغل کنیم؟

خرگوش ها را وقتی که روی زمین هستند نوازش کنید. وقتی که او به شما اعتماد کرد، با احتیاط کنارش دراز بکشید، او را بغل کنید، به خرگوش خود یاد دهید تا به آغوش شما بیاید. مهم تر از همه اینکه، شما نباید درحالی که آنها نگه داشته اید، نوازش کنید چون این کار باعث ترسشان می شود.

گاهی اوقات یه مدت زمانی طول می کشد تا اعتماد یک خرگوش را بدست بیاورید. این خیلی مهم است که در مقابل خرگوشتان صبور باشید و بگذارید تا خودشان به مرور زمان به شما اعتماد کنند. در آخر، شما متوجه خواهید  شد که خرگوش خوشحال تر و رابطه نزدیک تری خواهید داشت وقتی که به خرگوشتان اجازه دهید تا قدم اول را در برقراری رابطه خودش بر دارد.

 

چطور خرگوش خود را بغل کنید؟

همه در مورد معنی بغل کردن خرگوش ها، نظر یکسانی ندارند. من زمانی را وقت می گذارم تا منظورم را در مورد اصطلاحی که گفتم تا متوجه بشوید تا وقتی که خرگوشتان دوست ندارد با او مثل یک حیوان دست آموز رفتار شود، نا امید نشوید. بیشتر خرگوش ها دوست ندارند که با دست گرفته شوند و یا در آغوش گرفته شوند، بجز این که آن ها از به آرامی و با ملایمت نوازش شدن، لذت می برند.

از نظر من بغل کردن یعنی اینکه به گونه ای بتوانی کنار خرگوشت بنشینی یا دراز بکشی که او از تو فرار نکند. در ایده آل ترین حالت، وقتی است که حسی متقابل وجود دارد، وقتی که شما خرگوش خود را نوازش می کنید و او در مقابل شما را لیس می زند. خیلی از خرگوش ها هم خوشحالی خود با بغل کردن شما نشان می دهند، وقتی که شما آن ها را در روی زمین بغل می کنید، یا مدتی را به آغوش شما می آیند و مدتی را آنجا می مانند.

به هرحال، برای خرگوش ها زمان زیاد می برد تا بتوانند به آدم ها اعتماد کنند. آنها به شما نزدیک نمی شوند تا زمانی که شما زمانی را برای دوست شدن با آنها صرف کنید و به آنها ثابت کنید که شما دوست هستید. خرگوش هایی که معتقدند که هر زمان که شما به آنها نزدیک می شوید، آنها را بغل می کنید، کمتر به شما اعتماد می کنند و به شما نزدیک می شوند. اگر میخواهید که خرگوشتان را متقاعد کنید که ثابت بماند، بهتر است که راه های متفاوتی را برای برقراری ارتباط با خرگوش خود امتحان کنید.

 

نوازش کردن خرگوشتان بر روی زمین

اولین روش برای نزدیک شدن به خرگوشتان این است که کنارشان روی زمین بنشینید و نوازششان کنید. خرگوشتان را دقایقی ماساژ دهید و بعد دستتان را کنارش بگذارید. پس از آن، یا خرگوشتان دستتان را برای نوازش کردن بیشتر تکان می دهند و یا شما را لیس می زند تا قدردانی و حس خود را به شما نشان دهد.

 

دراز کشیدن کنار خرگوشتان

اگر خرگوش شما  با نشستن کنارش و نوازش کردنش مشکلی نداشت، می توانید کنارش دراز بکشید. در صورتی که آنها به دراز کشیدن کنار شما عادت نداشته باشد، ممکن است بعضی از خرگوش ها در ابتدا کمی می ترسند، اما بیشتر آنها حتی با چشمانشان به شما نگاه نمی کنند.

می توانید در حالت دراز کشیده، او را ماساژ دهید، یا می توانید دستتان را به دور خرگوشتان بیندازید. در اغلب مواقع من خرگوشم را نوازش می کنم و بعد سرم را کنار سرش می گذارم. در این موقع، او پیشانیم را با سرش لمس می کند و بعد سرش برای نوازش کردن بیشتر پایین می آورد.

خرگوش ها به روش های متفاوتی واکنش نشان می دهند. پس برای اینکه بفهمید چطور بدون اینکه او از شما فرار کند و کنارتان بماند، به او نزدیک شوید، با او زمانی برای بازی کردن صرف کنید.

نشستن خرگوشتان در آغوشتان

بعضی از خرگوش ها، به گونه ای هستند که به در بغل نشستن عادت دارند. آنها دوست دارند درحالی که در آغوش شما نشستند یا دراز کشیده اند، آنها را نوازش کنید. در بیشتر مواقع، اگر شما روی زمین نشسته باشید، خرگوش ها در آغوشتان نمی خواهند بمانند. اما، بسیاری از آنها، وقتی که شما روی مبل یا کاناپه نشسته باشید، خودشان می آیند و در آغوش شما و روی پایتان می نشینند.

شما حتی می تونید به خرگوشتان یاد دهید که چطور بر روی پایتان بپرد و در آغوشتان بنشیند. این یکی از ترفند هایی است که من به خرگوش هایی که در پناه گاه حیواناتی که به صورت داوطلبانه کار می کنم، یاد می دهم. در واقع، این با آن سختی که شما فکر می کنید نیست. بیشتر خرگوش ها، در ظرف مدت چند روز، نشستن بر روی پاهایتان را یاد می گیرند. 

قدم اول: وقتی که آنها به سمتتان می آیند، به آنها خوردنی بدهید.

خرگوش ها از نظر رفتاری انتظارات بالایی دارند. تنها کاری که باید بکنید تا اعتمادشون به شما جلب شود این است که به آنها یک چیز خوشمزه بدهید. روی زمین و نزدیک به خرگوشتان بنشینید، و وقتی که به شما نزدیک شد، به آنها چیزی به عنوان پیشنهاد دوستی بدهید، تکه ای موز یا هویج می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

هدف این است که به خرگوشتان یاد بدهید که با شما به عنوان یه تجربه ی خود ارتباط برقرار کند. آنها یاد می گیرند که وقتی به پیش شما می آیند، هیچ اتفاق ترسناکی برایشان اتفاق نمی افتد. شما به آنها اعتماد کردنن به خودتان را یاد می دهید.

قدم دوم: در حالی که چیزی به خرگوشتان می دهید، او را نوازش کنید

بعد از مدتی، خرگوشتان فورا و بدون هیچ درنگی به سمتتان می آید. حالا می تونید خرگوشتان را بگیرید. در حالیکه با یک دستتان به او خوراکی می دهید، همزمان می توانید با دست دیگرتان پیشانیش را نوازش کنید.

بیشتر خرگوش ها، چندین بار اول را در موقعی که به آنها می رسید و نوازششان می کنید،فرار می کنند. این بخاطر این است که آنها یاد گرفته اند که از دستان انسان ها بترسند، باور کنید شما می توانید با تلاش آنها را بگیرید. فقط صبور باشید و دوباره تلاش کنید، دفعه بعد خرگوشتان خودش به سمتتان خواهد آمد.

وقتی که شما خرگوشتان نوازش می کنید، آنها احساس راحتی و اطمینان کرد، شما می توانید پشت گوش ها و پشت آنها را نوازش کنید. در ابتدا شما می بینید که او از این حالتی که انگار در زمین فرو می رود را دوست دارد. حتی می بینید که مو های تنش کمی تکان می شود. این به خاطر این است که او دندان هایش را بهم می فشارد. خرگوش ها اینطوری رضایت خود را نشان می دهند، مثل وقتی که یه گربه خودش را لوس می کند.

قدم سوم: به سمت خرگوشتان بروید و به آن خوراکی بدهید

تا به اینجا، شما منتظر می شدید تا خرگوشتان به سمتتان بیاید، اما حالا، شما برای نزدیک شدن به خرگوشتان پیش قدم می شوید تا ببینید آنها چطور واکنش نشان می دهند. از آن جایی که خرگوش ها نسبت به کسانی که به آنها می روند، احساس خوبی ندارند، بهتر است که در ابتدا چند خوراکی با خود داشته باشید.

اگر آنها در ابتدا فرار کردند، بنشینید و خوراکی ها را برای آنها بیرون بیاورید تا بیایند و آن را بگیرند. این به خرگوشتان کمک می کند تا بفهمد شما نمی خواهید که آنها را بگیرید، شما فقط می خواهید که با هم وقت بگذرانید.

 

چطور یک خرگوش را در آغوش بگیرید

شما همیشه می خواهید که به گونه ای او را بغل کنید که احساس راحتی کند. این به این معنی است که خودداری کردن از گرفتن آنها، آنها حس می کنند که در تله افتاده اند و می ترسند و هرگز آنها را مثل حیوانات اهلی نگیرید و فشار ندهید. همچنین این شامل کودکان در یتیم خانه هم می شود. مطمئن باشید که آنها می دانند که چطور به حد و مرز های خرگوشتان احترام بگذارند پس همیشه واکنش های خرگوش ها را به بچه های کوچک را زیر نظر بگیرید.

  1. هرگز خرگوشتان را نگیرید. تا آن جایی که من متوجه شدم خرگوش ها معمولا دوست ندارند که گرفته شوند. بهترین راه این است که آنها را روی زمین بغل کنید و یا روی مبل در آغوش بگیرید در حالی که پاهایشان روی آن قرار دارد.
  2. به خرگوشتان حس در تله افتادن را ندهید. وقتی که او را در آغوش می گیرید، دستانتان را محکم به دور او حلقه نکنید. این کار باثت می شود که خرگوشتان حس خوبی نداشته باشد و او را از اینکه نگذارید آزادانه برود، می ترسانید.
  3. بیشتر از زمانی که خرگوشتان می خواهد، او را در آغوشتان نگه ندارید. وقتی که آنها خسته شوند، از آغوشتان بلند می شوند و می روند. گاهی اوقات این ممکن است که حدودا بعد از نیم ساعت و گاهی هم ممکن است بعد از ۵ دقیقه باشد. هرچقدر هم که زمان ببرد باز هم شما باید بگذارید خرگوشتان بروند. اگر آنها را مجبور به ماندن در بغلتان نکنید، پس آنها در آینده از به آغوش گرفته شدن توسط شما می ترسید.
  4. خرگوشتان را محکم نگیرید. خرگوش ها ساختار بدنی ظریف و حساسی دارند. اگر محکم آنها را فشار دهید، ممکن است که به راحتی به آنها آسیب بزنید.

 

نشستن خرگوشتان در کنارتان بر روی کاناپه

بعضی از خرگوش ها، راحت نیستند که به مدت طولانی در آغوشتان بنشینند، در عوض از اینکه کنار شما روی کاناپه بنشینند، خوشحال می شوند. آنها ممکن است که از شما به عنوان متکا استفاده کنند و سرشان را به شما تکیه دهند. در چنین، شما می توانید همانطور که با آنها روی زمین رفتار می کردید، رفتار کنید. می توانید برای نزدیک شدن به آن ها، آن ها را نوازش کنید و اجازه دهید تا احساس راحتی کند. پس از آن ببینید که آیا برای ابراز حس صمیمیتشان به شما، شما را لیس می زند.

 

قبل از اینکه خرگوشتان را بغل کنید، اعتمادش را جلب کنید

قبل از اینکه او را به مدت طولانی در آغوش بگیرید، باید اول اعتماد خرگوشتان را جلب کنید. معمولا در ابتدا خرگوش ها، به عنوان حیوانات طعمه، خیلی ترسو هستند. ممکن است زمان ببرد تا با مردم احساس راحتی کنند، بخصوص در مواقعی که خرگوش تجربیات بدی را در گذشته داشته باشد. اما شما می توانید صرف با صبری بسیار (درست مثل یه رشوه خوار کوچولو)، با خرگوشتان دوست شوید و او را در آغوش بگیرید.